12 potravin, kterým by se sportovci měli vyhýbat – 2. část

V první části jsme představili 6 potravin, kterým byste se měli vyvarovat, pokud to myslíte vážně se zlepšením sportovního výkonu a formováním postavy. Dnes přidáváme další potraviny, které do jídelníčku běžného sportovce nepatří.

7. SLAZENÉ SPORTOVNÍ NÁPOJE

Jsou důležité zejména pro několik
ahodinový sportovní výkon, když potřebujete doplnit energii. Ideální obsah cukru je asi 5g na 100ml nápoje. Vyšší koncentrace způsobuje špatnou vstřebatelnost a to zpomaluje hydrataci. Během běžného tréninku v posilovně nebo během běhu sportovní nápoje vynechte. Zajistěte pitný režim čistou vodou.

8. Müsli TYČINKY

Müsli tyčinky se hodí na doplnění energie, když před tréninkem nestíháte pořádné jídlo nebo během několikahodinových aktivit jako cyklistika, běh, splav nebo výstup v horách. Při 
jejich výběru platí, čím méně přísad, tím lépe. Vyberte typy, které neobsahují kukuřičný škrob, glukózový sirup a podobné cukry.

9. OCHUCENÉ YOGURTY

Aromatizované jogurty obsahují barviva, přísady a cukr. Lepší volbou je klasický bílý jogurt, například řecký nebo smetanový, který 
dochutíte skutečným ovocem. S ořechy opatrně, protože smetanový jogurt obsahuje asi 10% tuku.

10. OVOCNÉ ŠŤÁVY

Přestože ovocné šťávy 
sice obsahují energii z ovoce, neobsahují však vlákninuKonzumujte celé ovoce nebo šťávu i s dužinouOvocné šťávy jsou pro doplnění energie po sportovním výkonu lepší volba než slazené šumivé nápoje.

11. INSTANTNÍ SNÍDAŇOVÉ KAŠE

Znáte je. 
Nalejeme 1,5 dl horké vody a kaše je hotová za několik minut. Stejně jako všechny instantnívýrobky, i ovesné kaše jsou průmyslově zpracovány a dehydratovány, čímž je odfiltrována vláknina a živiny. Obsahují přidané cukry a soli, které prodlouží životnost. Zalijte si vodou klasické ovesné vločky a přidejte skořici a ovoce.


12. BALENÉ SALÁMY


Salám 
nemusí obsahovat nejkvalitnější druhy masa a obsah tuku je obvykle vyšší než 40 procent. Balené salámy musí mít dlouhou trvanlivost, a proto obsahují více soli než doporučené množství na jednu porci. Radši si kupujte kuře nebo kuřecí šunku přímo od řezníka.